Dingen die we interessant vinden

Is jouw concurrentiebeding wel rechtsgeldig?

Regelmatig krijgen wij vragen over het concurrentiebeding en dat kunnen wij goed begrijpen. Er is namelijk zoveel informatie beschikbaar, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom bespreken we kort en krachtig waar jij rekening mee dient te houden als je van dit beding gebruik maakt.

Wat is het doel van een concurrentiebeding?
Mocht je niet weten wat een concurrentiebeding is, dan zullen we dit eerst kort toelichten. Met een concurrentiebeding verbied je werknemers, dat zij na het dienstverband binnen een bepaalde tijdsperiode en straal rondom de werklocatie geen concurrerend bedrijf mogen starten en niet voor een concurrent mogen werken. Met als doel om jouw organisatie te beschermen tegen concurrentie. Indien de werknemer dit beding niet volgt, dan kun je hiervoor een boete vorderen.

Week 41

Next Level
Nieuwsflits -
Concurrentiebeding

Week 40

Next Level
Nieuwsflits -
Dierendag

Behandel jij werknemers net zo goed als jouw huisdier?

Met dierendag zetten we onze geliefde huisdieren graag extra in het zonnetje. Zelfs onze Next Level vissen (Sneukel en B2) krijgen vandaag wat extra voer. De meeste mensen beschouwen hun huisdieren als extra gezinslid. Niet gek natuurlijk, zo’n beestje geeft namelijk veel liefde en loyaliteit en maakt het thuiskomen extra leuk.

Werknemers verdienen net zoveel liefde en aandacht als huisdieren. Je hoeft niet letterlijk hen een aai over de bol te geven of hun buikjes te kroelen (dat raden we juist sterk af, #metoo), maar je mag ze wel af en toe in het zonnetje zetten. Het is wetenschappelijk bewezen dat werknemers die meer complimenten ontvangen productiever zijn en een hogere kwaliteit afleveren in hun werk. Regelmatig complimenten geven werkt zelfs beter dan een bonus. Dat klinkt natuurlijk heel leuk en aardig, maar van nature geven we eerder kritische feedback dan een compliment. Hoe creëer je een sfeer op de werkvloer om meer complimenten te geven en kun je werknemers dus vaker in het zonnetje zetten?

Putmans Next Level bestaat uit unieke consultants met ieder hun eigen krachten, maar elk van ons is PUUR! Dit stralen wij uit naar onze klanten, vrienden en de rest van de wereld.

PUUR staat voor:

  • Pittig met klasse
  • Uitermate fanatiek
  • Uitblinkers met trots
  • Recht door zee

Wij gaan als een speer en zijn op zoek naar uitblinkers die met ons mee willen groeien. Ben jij PUUR en straal jij dit ook uit? Dan willen wij graag weten hoe jij je koffie drinkt! 

Week 39

Next Level
Nieuwsflits -
PUUR!

Week 38

Next Level Nieuwsflits - Prinsjesdag!

De miljoenennota! Wat gaat er voor jou als werkgever veranderen?

Het was gisteren niet te missen, Prinsjesdag! Bijzondere hoedjes, de jurk van koningin Maxima, de gouden koets en de troonrede van koning Willem-Alexander kwamen allemaal voorbij. Uiteindelijk draait het natuurlijk om de onthulling van de miljoenennota, want wat staat ons nou precies te wachten? Traditiegetrouw lekt de miljoenennota een week van tevoren uit, maar de bevestiging wordt pas op Prinsjesdag gegeven. Maar wat is nu voor jou als werkgever van belang om te weten?

"Customers will never love a company until the employees love it first."
- Simon Sinek
 
Hoe is dat in uw organisatie? En wat doet u aan onboarding?

Onboarding is hot, zeker in de veranderende markt van nu waarin je als werkgever van geluk mag spreken de goede mensen binnen te halen en te houden. Om de band tussen jouw medewerkers, met name de nieuwelingen, en de organisatie te versterken zijn de eerste 100 dagen het belangrijkst.  Wat je als werkgever in die dagen doet om de medewerker te binden, noemen we onboarding. Dit vindt plaats gedurende de inwerkperiode van nieuwe medewerkers en gaat verder dan het kennismakingsrondje.

 

Week 37

Next Level Nieuwsflits - Onboarding

Week 36

Next Level Nieuwsflits!

Voor Putmans Next Level staat 2018 in het teken van onze eigen Next Level! Voor de zomer heeft u al gezien dat wij onze huisstijl van een nieuw jasje hebben voorzien en is onze nieuwe website gelanceerd! Ook is ons team uitgebreid met enkele nieuwe toppers!

Nu is het tijd voor een nieuwe versie van onze nieuwsbrief. Wij blijven graag met u onze kennis en visie delen, maar vanaf nu op een andere manier. Wat gaat er precies veranderen?

  • Geen losse Factor Arbeid en Putmans Next Level nieuwsbrieven meer, maar 1 nieuwsbrief; 
  • Frequentere verschijning, kort & krachtig;
  • Per e-mail, maar ook online op onze website & social media kanalen;
  • Eenvoudiger te archiveren in uw mailbox en terug te vinden op onderwerp;
  • Afwisseling tussen:
    • Wetswijzigingen, tips en praktische adviezen;
    • HR-trends & ontwikkelingen;
    • Praktijkervaringen: veelgestelde vragen & projecten bij klanten;
    • Next Level updates.

Neem eens een kijkje en volg ons op onze social media kanalen:  

  

08-07-2018

Het is tijd voor Putmans Next Level 2.0!

We hebben een nieuwe huisstijl en een nieuwe website! Ons nieuwe logo is gebaseerd op hoe klanten ons omschrijven: als een fundament in hun organisatie. Vandaar het fundament om onze naam. Voor de naam “Putmans” is een klassieker lettertype gekozen, want daar ligt onze historie. In het woord “Next” zit zowel een pijl naar rechts als een trap naar boven verwerkt, symbool voor de next step die wij onze klanten beloven en het feit dat die ontwikkeling op verschillende manieren kan. In het woord “Level” zit een vinkje, maar dan in spiegelbeeld. Symboliserend voor het feit dat we een hoop zaken voor je afvinken, maar geen standaard vinkjes zetten. We leveren maatwerk en zijn daarbij anders dan anders, een tikje eigenzinnig zelfs.

Ook de kleuren zijn nieuw. We kozen voor zwart en wit. Krachtig, zonder opsmuk. Gecombineerd met de zachtere kleur champagne. Klasse met pit.

“Start the day with a smile and end it with champagne”. 

Het is tijd voor Putmans Next Level 2.0, proost!