Next Level Nieuwsflits - week 43

Career Next Level

De afgelopen maanden zijn veel ondernemers getroffen door het coronavirus. Terwijl een groot gedeelte van de bedrijven net weer aan het opkrabbelen was, werden de maatregelen vorige week door het kabinet opnieuw aangescherpt. Waar de crisis in het voorjaar door de overheidssteun vooral gevolgen had voor flexwerkers, werknemers met een tijdelijk contract en jongeren met een bijbaan, wordt nu een somberder beeld geschetst. De verwachting is dat dit najaar veel bedrijven moeten reorganiseren.
 
Een pijnlijke beslissing voor veel ondernemers. Een beslissing die niet alleen jou als ondernemer raakt, maar ook vergaande gevolgen heeft voor de betrokken medewerkers. Veel ondernemers willen hun medewerkers niet zomaar aan hun lot overlaten. Zoals je in onze vorige nieuwsbrief al las; ook in dit (belangrijke) gedeelte van een reorganisatie kunnen wij helpen.
 
Als onderdeel van onze begeleiding bij een reorganisatie kunnen wij je niet alleen juridisch ontzorgen, maar ook de medewerkers goed begeleiden naar hun volgende stap. Want gedwongen afscheid nemen is nooit leuk, maar als het dan toch moet, help je medewerkers dan ook in het vinden van een nieuwe uitdaging.
 
Die hulp kunnen wij bieden in de vorm van Career Next Level. We begeleiden in dit individuele programma de medewerker naar een nieuwe baan. In het programma gaan we uit van het feit dat 80% van ‘het werk’ vergeven wordt via netwerken. Op het moment dat een vacature ontstaat is namelijk vaak de eerste vraag die wordt gesteld: ‘Kennen we iemand die deze vacature kan invullen?’ En hoe mooi is het dan als daarop gereageerd wordt met ‘Ja, ik weet nog wel iemand, want ik sprak laatst met …’
 
In het Career Next Level programma gaan we dan ook vooral investeren in krachtig netwerken. Natuurlijk helpen we de medewerker ook verder met ‘gewoon’ reageren op een openstaande vacatures door middel van een motivatiebrief en cv. Echter blijft het netwerken de boventoon in het programma. We leren jouw medewerker vaardigheden aan om op de juiste manier te netwerken, geven tips om het LinkedIn profiel helemaal van deze tijd te laten zijn en als het eenmaal zo ver is bereiden we samen sollicitatiegesprekken voor.
 
Ons programma bestaat uit de volgende vier stappen:

Career Next Level kan ingezet worden als onderdeel van een reorganisatie, maar ook voor individuele medewerkers die om welke reden dan ook de organisatie gaan verlaten. De kosten van het Career Next Level bedragen € 1.975,- per medewerker. Dit is inclusief een uitgebreide TMA Talentenanalyse en twee maanden intensieve begeleiding.
 
Sta jij op het punt om belangrijke beslissingen te nemen over de toekomst van je bedrijf? Moet je gaan reorganiseren, of wil je hierover sparren?  Neem dan contact met ons op via 040 – 255 33 77 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..